بایدها و نبایدهای کاشت مژه

بایدها و نبایدهای کاشت مژه: 19 چیزی که باید از آن اجتناب کنید

آموزش دادن به مشتریان در مورد بایدها و نبایدهای اکستنشن مژه بخش مهمی از کار است. دانستن اینکه هنگام استفاده از اکستنشن مژه از چه چیزهایی باید اجتناب کرد، کمک زیادی به تضمین سلامت و زیبایی مژه های شما تا زمانی که ممکن است دارد.


مشتریانی که به این قوانین احترام می گذارند، اکستنشن های خود را به خوبی حفظ می کنند و کمتر برای پر کردن مژه مراجعه می کنند.

شما پول خوبی برای مژه های خود می پردازید، پس بیایید تمام تلاش خود را بکنیم تا آنها را تا جایی که ممکن است نگه داریم.

بایدهای کاشت و اکستنشن مژه 

1- به یک هنرمند معتبر مژه بروید

یکی از اولین مواردی که هنگام انجام مژه درمانی باید اطمینان حاصل کرد این است که حتماً با یک متخصص خبره مشورت کنید. مژه کارهای مژه برای اعمال اکستنشن مژه ایمن با در نظر گرفتن سلامت مژه های طبیعی آموزش دیده اند.

برای جلوگیری از عفونت، مژه کارشما از ابزارهای استریل بر روی شما استفاده می کند و پس از اتمام فرآیند. باید با مواد ضدعفونی کننده شسته شود، بنابراین نمی توانید این اکستنشن ها را خودتان انجام دهید.

اگر در مورد مدارک فنی مژه کارنگرانی دارید، بخواهید گواهینامه و ثبت نام آنها را ببینید. اکثر سالن ها با کمال میل موظف می شوند گواهی را به شما نشان دهند.

2- آزمایش آلرژی بخواهید

برخی از مشتریان ممکن است واکنش آلرژیک به اکستنشن مژه را تجربه کنند . آرایشگر شما می‌تواند قبل از قرار ملاقات واقعی یک پچ تست انجام دهد تا مشخص شود آیا شما آلرژی دارید یا خیر.

اگر هنگام استفاده از اکستنشن مژه احساس ناراحتی کردید، حتماً فوراً با مژه کارخود تماس بگیرید.

در بیشتر موارد، معمولاً یک واکنش آلرژیک به چسب های مورد استفاده در فرآیند است. مژه کارشما می‌تواند گزینه‌های احتمالی را در اختیار شما قرار دهد، اما در بیشتر مواقع ممکن است نیاز به حذف افزونه‌ها داشته باشید.

مدت زمان سفت شدن چسب مژه امروزه چهار ساعت است، گرچه در گذشته نه چندان دور، بیش از 24 ساعت بوده است. چسب های مژه در طول سال ها به طور قابل توجهی بهبود یافته اند .

نباید اجازه دهید اکستنشن ها در این بازه زمانی خیس یا گرم شوند. هنگامی که چسب خشک شد، می توانید آن را تا جایی که می خواهید خیس کنید.

3- مژه های خود را مرتباً تمیز کنید

چشم های ما برای از بین بردن ترشحات چشم پلک می زند اما در طول روز کاملاً غیر قابل توجه است. هنگامی که در طول خواب پلک نمی‌زنید، این مخاط می‌تواند روی هم انباشته شود و باعث ایجاد رم یا گلوله چشم شود. [2]

اگر بعد از بیدار شدن از خواب به درستی مژه های خود را تمیز نکنید، گنک می تواند پوسته پوسته شده و فولیکول های مژه و مسیرهای چربی آنها را مسدود کند. این می تواند از رشد مژه های طبیعی جلوگیری کند و در نهایت منجر به مایت مژه شود .

به همین دلیل است که باید هر روز بعد از ورزش، شنا، حمام کردن و تمیز کردن مژه های خود را با یک پاک کننده ایمن بشویید.

4- مژه هایتان را برس بزنید

متداول است که اکستنشن مژه بعد از یک روز طولانی یا باد می‌وزد. به همین دلیل باید همیشه یک اسپول یا چوب ریمل همراه خود داشته باشید. انجام این کار از رشد مژه های طبیعی در جهت اشتباه جلوگیری می کند و همچنین از استرس روی مژه های شما جلوگیری می کند.

5- روی روبالشی ابریشمی بخوابید

آیا می دانید پنبه به موهای شما چسبیده و آن را از ریشه می پیچد؟ [3] می‌تواند روغن‌ها را جذب کند و مژه‌های شما را خشک و شکننده می‌کند که باعث می‌شود آن‌ها به راحتی شکسته شوند.

بهترین راه برای حل این مشکل پرهیز از مواد ساینده و تهیه روبالشی ساخته شده از مواد بدون اصطکاک مانند ابریشم است.

 

6- اجازه دهید مژه هایتان در هوا خشک شوند

به سه روش می توانید اکستنشن مژه خود را خشک کنید:
1- خشک کردن با هوا
2- خشک کن با سشوار اما از نزدیک نگه داشتن آن به مژه های طبیعی خودداری کنید زیرا ممکن است به اکستنشن شما آسیب برساند. علاوه بر این، باید از تنظیم هوای خنک و فشار هوای کم استفاده کنید.
3- با یک حوله به انتهای خط مژه خود ضربه بزنید.

7- مژه های خود را در برابر گرما محافظت کنید

یکی دیگر از مواردی که احتباس اکستنشن مژه شما را از بین می برد گرما است. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می تواند مژه های شما را خشک کند و آنها را بشکند یا باعث ریزش آنها شود. [4]

برای جلوگیری از داغ شدن اکستنشن مژه هنگام انجام این کار، باید از بیرون رفتن در گرمای شدید خودداری کنید یا از عینک آفتابی استفاده کنید.

یکی از چیزهایی که در بین اکثر مشتریان من محبوب است عینک های پولاریزه هستند و من موافقم که آنها در خنک نگه داشتن مژه های شما در یک روز سوزان خوب هستند.

8- بدانید که درمان مژه سریع نیست

یک قرار اولیه مژه برای یک ست کامل 90 تا 120 دقیقه طول می کشد زیرا هر مژه باید از مژه های دیگر جدا شود. برای نتایج با کیفیت، باید زمان کافی را به خود اختصاص دهید.

پر کردن مجدد مژه های کلاسیک 30 تا 60 دقیقه طول می کشد .

10- از فن مژه خود سوال بپرسید

اگر چیزی شما را با اکستنشن مژه جدید آزار می دهد، در مشورت با متخصص مژه که این درمان را انجام داده است، درنگ نکنید. در یک نکته کلی، خوب است بدانید که اکستنشن شما چقدر دوام می آورد و برای مراقبت های بعد از آن نیز از فناوری مژه خود چه کاری باید انجام دهید.

 

1- در زمان انجام مژه از آرایش چشم خودداری کنید

وقتی با آرایش چشم به سالن می روید، متخصص مژه از شما می خواهد قبل از شروع قرار ملاقات، آن را پاک کنید. شما مدتی را که برای قرار ملاقاتتان اختصاص داده شده از دست خواهید داد.

راه رفتن در سالن بدون هیچ گونه آرایشی به طوری که هنرمند مژه بتواند به راحتی مژه های شما را تمیز و پرایم کند، بهترین راه برای انجام این کار است.

2- روی شکم نخوابید

آداب خواب در هنگام استفاده از اکستنشن مژه عاملی حیاتی است که طول عمر اکستنشن مژه شما را تعیین می کند. به جای اینکه روی شکم بخوابید که مژه هایتان را فشار می دهد، به پشت بخوابید. در مورد نحوه خوابیدن با اکستنشن مژه در اینجا بیشتر بخوانید .

3- به سراغ درمان های گرم نروید

همانطور که می دانیم گرما برای اکستنشن مژه مضر است، خوب است هنگام استفاده از اکستنشن از درمان های گرم مانند حمام بخار، جکوزی ، سونا یا حتی برنزه کردن مصنوعی خودداری کنید. همانطور که گفته شد، فواصل کوتاه بخار و سونا یک تهدید نیست، اما قرار گرفتن در معرض طولانی مدت یک تهدید است.

4- چشمان خود را مالش ندهید

مالیدن شدید چشم‌ها با دست‌ها برای اکستنشن مژه خوب نیست، زیرا می‌توانید به‌طور تصادفی آن‌ها را در طول فرآیند بیرون بکشید. هنگام استفاده از اکستنشن مژه از دست یا حوله برای مالیدن چشم ها خودداری کنید.

5- از مواد ساینده برای تمیز کردن مژه ها استفاده نکنید

هر چیز ساینده مانند پد پنبه ای یا دستمال مرطوب برای تمیز کردن مژه هنگام استفاده از مژه مصنوعی خوب نیست. در عوض، پدهای پاک کننده آرایش بدون پرز را برای انجام کار پیدا کنید.

6- اجازه ندهید محصولات مو روی مژه ها نفوذ کنند

هنگام حمام کردن، مراقب باشید که از محصولات بدون روغن استفاده کنید. از طرف دیگر، مطمئن شوید که روغن مو، شامپوها و نرم‌کننده‌ها در طول حمام روی مژه‌هایتان نریزند.

7- از فر مژه استفاده نکنید

از آنجایی که اکستنشن مژه دارای فرهای از پیش تعیین شده در درجه هایی مانند J، L، B، C، D، M، U و غیره است، نیازی به فر کردن مجدد اکستنشن مژه مصنوعی ندارید.

با این حال، اگر از راسو یا سایر الیاف طبیعی مژه استفاده می‌کنید، مژه‌های تقلبی به احتمال زیاد پس از خیس شدن، فر از پیش تعیین شده خود را از دست خواهند داد. نگاهی به مقاله مفصل ما در مورد نحوه فر کردن اکستنشن مژه بیندازید تا در مورد آن بیشتر بدانید.

8- اکستنشن مژه ارزان قیمت نگیرید

خدمات اکستنشن مژه ارزان باید یک پرچم قرمز را در ذهن شما ایجاد کند. این خدمات ارزان معمولا از چسب های بی کیفیت و مژه های بی کیفیت استفاده می کنند.

مانند هر سرویس دیگری، کیفیت قیمت دارد. ناحیه چشم بسیار حساس است و به همین دلیل است که هرگز نباید کیفیت را به خطر بیندازید.

به عنوان مثال، یک بار مشتری را از سالن دیگری دریافت کردم که مژه های خوشه ای روی مژه هایش زده بود! مژه های خوشه ای به چندین اکستنشن مژه گفته می شود که توسط سازنده به هم چسبانده می شوند.

آنها ارزان تر از اکستنشن هستند و همچنین به عنوان مژه های پیش ساخته یا پرو ساخته محبوب هستند.

از آنجایی که اینها قبلاً چسب دارند، کل چسب ریشه ای که فناوری مژه باید روی اکستنشن ها بمالد از حد معمول خارج می شود و در نهایت روی مژه های طبیعی شما سنگین می شود. این کار می تواند به راحتی مژه های طبیعی شما را خراب کند.

مطمئن شوید که مبلغ مناسبی (نه خیلی زیاد، نه خیلی کم) را بپردازید تا اکستنشن های باکیفیتی داشته باشید که از آسیب رساندن به مژه های طبیعی شما جلوگیری کند .

اگر می خواهید بدانید چقدر باید برای اکستنشن مژه خود بپردازید ، می توانید مطالعه موردی جامع ما را در اینجا بخوانید.

9- از محصولات صورت حاوی روغن استفاده نکنید

محصولات مبتنی بر روغن برای افرادی که اکستنشن مژه استفاده می‌کنند، هیچ چیز زیادی ندارند، زیرا روغن می‌تواند چسب مژه را از بین ببرد. علاوه بر این، تمیز کردن روغن به سختی انجام می شود و ممکن است لازم باشد که به شدت به اطراف مژه های خود بمالید تا همه آن را از بین ببرید.

10- از محصولات چشمی با ترکیبات متناقض استفاده نکنید

بسیاری از مواد شیمیایی مانند روغن به پیوند ایجاد شده توسط چسب مژه نیز آسیب می رسانند. شما باید مراقب مواد تشکیل دهنده آرایشی رایج مانند PEG (پلی اتیلن گلیکول)، هگزیلن گلیکول، بوتیلن و پروپیلن گلیکول باشید تا مطمئن باشید. [5]

11- اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید از اکستنشن مژه خودداری کنید

افراد در هر سنی می توانند اکستنشن مژه دریافت کنند، اما افرادی که دارای شرایط پزشکی خاصی مانند آلوپسی آره آتا، درماتیت پلک، تریکوتیلومانیا و بلفاریت هستند، نباید این کار را انجام دهند. [6]

حتی اگر در اطراف مژه‌های خود زخم یا پوست شکسته دارید، تا زمان بهبودی منتظر درمان مژه باشید.

12- اکستنشن مژه را به تنهایی بیرون نکشید

اکستنشن مژه با استفاده از چسبی اعمال می شود که حاوی همان ماده موثره سوپرچسب (سیانواکریلات) است.

نکته حرفه ای: برای لیست کاملی از موادی که معمولاً در چسب مژه یافت می شوند، مقاله من در مورد چسب های مژه را بررسی کنید .

به همین دلیل است که نباید سعی کنید به تنهایی آن را حذف کنید. برای انجام آن، همیشه به فناوری مژه خود بازگردید. اگر علاقه مند هستید، در اینجا مقاله ای در مورد حذف اکستنشن مژه در خانه آورده شده است تا بیشتر بخوانید.

13- برای مدت طولانی در آب شور شنا نکنید

نمک یکی دیگر از مواردی است که چسب مژه را از بین می برد. بنابراین، در آب شور مانند شنا کردن در اقیانوس برای ساعات طولانی غوطه ور نشوید.

در صورت نیاز، استفاده از عینک‌هایی که مژه‌های شما را له نمی‌کند، برای محافظت بیشتر در هنگام تماس با آب شور توصیه می‌شود.

14- اجازه ندهید هنگام دوش گرفتن بی احتیاطی کنید

باید اطمینان حاصل کنید که هنگام دوش گرفتن با اکستنشن مژه، از ریختن آب سرد یا گرم روی اکستنشن مژه با فشار بالا جلوگیری کنید . به این دلیل که آب با فشار بالا می تواند چسب مژه را به طور غیر قابل جبرانی از بین ببرد.

15- از اکستنشن های خود درمان نکنید

اکستنشن مژه به گونه ای طراحی شده است که مژه های طبیعی شما را پف کرده، بلند کرده یا به خوبی مدلی که انتخاب می کنید، نشان دهد. علاوه بر این، آنها با درمان های شیمیایی مانند لیفت مژه یا پرم عملکرد خوبی ندارند.

به همین دلیل است که هنگام استفاده از اکستنشن نباید این درمان ها را انجام دهید. در صورت لزوم، قبل از اکستنشن مژه، لیفت یا پرمژه را انجام دهید.

16- اکستنشن مژه های خود را کوتاه نکنید

گاهی اوقات مدل جدید اکستنشن مژه ای که دریافت کرده اید ممکن است در سالن عالی به نظر برسد اما در میز آرایش شما نه. در چنین شرایطی، خود به خود آن را تعمیر نکنید.

بریدن یا شکل دادن آنها به تنهایی برای چشمان شما بسیار خطرناک است. درعوض، به همان سالنی که برای درمان رفته بودید بروید تا مژه کارشما بتواند طول مژه را بر اساس درخواست شما تنظیم کند.

17- در حین ملاقات چشمان خود را باز نکنید

هنگامی که فن مژه پدهای ژلی را زیر ابروهای پایینی شما قرار داد، تا زمانی که در حین استفاده به شما توصیه نشده باشد، باز کردن چشمانتان توصیه نمی شود.

این به این دلیل است که در اواسط درمان می‌تواند باعث شود که چسب مژه به قسمت‌های حساس چشم زالو زده و باعث قرمزی چشم یا سوختگی شیمیایی شود .

18- برای یک قرار ملاقات زیاد منتظر نمانید

در حالی که درست است که آخرین تمدیدها یک تعهد پرهزینه هستند، انتخاب خوبی برای به تاخیر انداختن قرار ملاقات مجدد نیست. ممکن است بخواهید چند هفته تمدید کنید، اما ممکن است تا آن زمان همه برنامه های افزودنی شما از بین رفته باشند و ممکن است دوباره به یک مجموعه کامل نیاز داشته باشید.

در اینجا مقاله ای وجود دارد که نشان می دهد چند بار مشتریان بر اساس بیش از هزار مشتری که داشته ایم، برای پر کردن مجدد مراجعه می کنند.

19- از لوازم آرایش ضد آب استفاده نکنید

محصولات آرایشی مانند ریمل ضد آب یا خط چشم اغلب هنگام برداشتن دردسر ساز می شوند. علاوه بر این، در پایان روز مجبور خواهید شد از پاک کننده های زبر یا پدها برای پاک کردن همه آنها استفاده کنید.

درباره ریمل زدن یا استفاده از خط چشم با اکستنشن مژه بیشتر بدانید .


مطالب بیشتر

وقتی از بایدها و نبایدها پیروی نمی کنید چه اتفاقی می افتد

شایع ترین پیامد پیروی نکردن از بایدها و نبایدها ریزش یا از دست دادن زودرس پسوند است. این بدان معنی است که برنامه های افزودنی شما به این اندازه دوام نمی آورند و باید زودتر آنها را پر کنید.

علاوه بر این، اگر به درستی از مژه های خود مراقبت نکنید، می تواند عواقب جدی تری داشته باشد مانند:

  • آسیب طبیعی مژه

  • چشم های تحریک شده و قرمز

  • پلک ملتهب

  • عفونت های باکتریایی چشم

اگرچه این احتمال وجود دارد، اما اگر به درستی از مژه های خود مراقبت کنید، بسیار بعید است. این ممکن است برای مشتری اتفاق بیفتد که مثلاً مژه های خود را مرتباً تمیز نمی کند.

با این اوصاف، یک مژه‌کار حرفه‌ای اجازه نمی‌دهد هیچ‌یک از این موارد اتفاق بیفتد و مطمئن شوید که روش‌های صحیح مراقبت از مژه‌هایتان را به شما آموزش می‌دهد. می دانم که مطمئناً اجازه نمی دهم چنین اتفاقی برای مشتریانم بیفتد!

چکیده مقاله
19 قانون در مورد "چه کاری نباید با اکستنشن مژه انجام داد" ممکن است به نظر اطلاعات زیادی باشد، اما اگر فقط چند نکته را به خاطر داشته باشید مژه های شما برای مدت طولانی سالم و زیبا می مانند.

من می گویم مهمترین نکات مربوط به بهداشت است تا از هر گونه عارضه ای جلوگیری شود.

به غیر از آن، هر نکته ای که می توانید به برنامه روزانه خود اضافه کنید، به تدریج عمر برنامه های افزودنی شما را افزایش می دهد.

لازم نیست همه این کارها را یکجا انجام دهید!

اگر موردی وجود دارد که در مورد آن مطمئن نیستید، در نظرات زیر دریغ نکنید. من خوشحال خواهم شد که به هر سؤالی که ممکن است داشته باشید پاسخ دهم.

 

منبع : https://divinelashes.ca/blog/eyelash-extensions-dos-and-donts/

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید