روند بهبود میکروبلیدینگ: روز به روز

روند بهبود میکروبلیدینگ: روز به روز

در طول فرآیند بهبود میکروبلیدینگ چه اتفاقاتی رخ میدهد: خارش، پوسته پوسته شدن، تغییر رنگ، و غیره. ما آن را برای شما - روز به روز تجزیه می کنیم.


ترندها ممکن است بیایند و بروند، اما به نظر می رسد که میکروبلیدینگ ابروها اینجا باقی مانده است. مردم در سرتاسر جهان دیوانه ابروهای میکروبلیدینگ هستند زیرا طبیعی و شیک به نظر می رسند.

با این حال، نتیجه بلافاصله پس از انجام  دیده نمی شود. برای دستیابی به ظاهر نهایی، ابروهای شما باید فرایند بهبودی میکروبلیدینگ را طی کنند.

فرایند بازیابی میکروبلیدینگ می تواند از نظر فیزیکی و احساسی بسیار سخت باشد. بهتر است قبل از رزرو نوبت، خود را برای درمان میکروبلیدینگ مطلع و آماده کنید تا بدانید چه انتظاری دارید - به راحتی با آن مقابله خواهید کرد.

در این مقاله همه چیز را در مورد فرآیند درمان میکروبلیدینگ بخوانید.

فهرست مطالب 
ابروهای میکروبلید چقدر طول می کشد تا خوب شوند؟
در طول فرآیند بهبودی میکروبلیدینگ چه انتظاری می توانم داشته باشم؟
مراحل درمان میکروبلیدینگ چیست؟
فرآیند درمان روزانه میکروبلیدینگ
نکات مفید برای تحمل فرآیند بهبودی ابروهای میکروبلیدینگ
فرآیند بهبودی میکروبلیدینگ پس از لمس کردن
ابروهای میکروبلید شما ماه ها بعد
فرآیند شفای میکروبلیدینگ - نکات اصلی


ابروهای میکروبلید چقدر طول می کشد تا خوب شوند؟

فرایند بهبودی میکروبلیدینگ 4 تا 8 هفته طول می کشد (بسته به سن و سیستم عمومی شما) و مستلزم مراحل تورم، حساسیت، پوسته شدن و تغییر رنگ.

ابروهای میکرو تیغه پس از جا افتادن رنگدانه و بهبود کامل پوست و پس از انجام لمس، شکل و رنگ نهایی خود را به خود می گیرند. هنگامی که ابروها فرآیند بهبودی را کامل کردند، باید برای اصلاح تمام عیوب احتمالی ناشی از درمان، یک لمس را رزرو کنید. 

 

در طول فرآیند بهبودی میکروبلیدینگ چه انتظاری می توانم داشته باشم؟

فرآیند ترمیم ابروهای میکروبلیدینگ یک ترن هوایی احساسی است. لحظاتی وجود خواهد داشت که فکر می کنید رنگ اشتباه است و به آنچه می خواستید نرسیدید.

همچنین مقاومت در برابر خاراندن و برداشتن پوسته ها سخت خواهد بود. ممکن است یک روز صبح که از خواب بیدار می شوید و متوجه می شوید که ابروهایتان از بین رفته اند، عصبانی شوید!

فرایند بهبودی میکروبلیدینگ به صبر و نظم نیاز دارد، اما در نهایت ارزش آن را دارد.

این مهم است که بدانید پوست همه افراد به یک شکل بهبود نمی‌یابد. برخی از افراد ممکن است به سرعت و بدون هیچ گونه دلمه‌ای در بهبودی میکروبلیدینگ قرار بگیرند. همه، در حالی که دیگران به 6 هفته یا بیشتر نیاز دارند تا پوستشان بهبود یابد.

سرعت بازیابی میکروبلیدینگ به عوامل مختلفی بستگی دارد:

سن شما
نوع پوست شما
سلامت کلی شما

مراحل درمان میکروبلیدینگ چیست؟

معمولاً 6 مرحله بهبود میکروبلیدینگ وجود دارد که برخی از آنها با هم همپوشانی دارند:

ابروهای متورم و تیره 
پوسته پوسته شدن و پوسته پوسته شدن 
ابرو بیش از حد روشن، تقریبا ناپدید شد 
رنگ در حال بازگشت است، اما ابروها تکه تکه به نظر می رسند 
لمس کردن 
بهبودی کامل 
اینها معمولی ترین مراحل فرآیند بازیابی میکروبلیدینگ و برخی بازه های زمانی کلی هستند که در آن رخ می دهند.

غلبه بر شروع کار سخت ترین است، به خصوص به این دلیل که باید مواظب باشید تا به ابروهای تازه میکرو تیغه و پوست آسیب ندهید.

اگر خوش شانس باشید، برخی از مراحل بهبودی میکروبلیدینگ خیلی غیرقابل تحمل نخواهد بود، اما برای بدترین ها آماده باشید - برخی از آنها ممکن است بسیار آزاردهنده باشند.

مراحل درمان میکروبلیدینگ چیست؟


فرآیند درمان روزانه میکروبلیدینگ 

قبل از اینکه وارد آن شویم، فقط باید مجدداً متذکر شویم که فرآیند درمان میکروبلیدینگ هر فردی منحصر به فرد است! این یک نمای کلی است - اگر تجربه شما از آن منحرف شد، تعجب نکنید.

درست بعد از عمل
در چند ساعت اول پس از عمل، متوجه خواهید شد که مایع شفافی روی ابروهای تازه میکرو تیغه و احتمالاً اطراف آن شروع به تشکیل می شود خوب.

این مایع که به عنوان مایع لنفاوی میکروبلیدینگ شناخته می‌شود، بخشی طبیعی از فرآیند بهبودی میکروبلیدینگ است و جای نگرانی وجود ندارد. این به سادگی ترکیبی از آب، نمک و پروتئین است که مسئول تمیز کردن زخم های تازه ای است که در طول درمان ایجاد شده اند.

هدف اصلی از ایجاد لنف پس از میکروبلیدینگ ایجاد سپری است که از بدن در برابر ابتلا به عفونت محافظت می کند یا به عبارت دیگر ساده تر، ایجاد دلمه (پوسته محافظی که از تجمع لنفاوی ساخته شده است).

اگرچه بخش طبیعی بهبودی است، دلمه ها را نباید نادیده گرفت زیرا دلمه های بزرگتر و ضخیم تر خطر ته نشین شدن نامناسب رنگدانه را به همراه دارند. رنگدانه میکروبلیدینگ می تواند به پوسته های ضخیم تر بچسبد و با آنها بیفتد و نتیجه نهایی را تکه تکه و ناهموار کند.


چه باید کرد؟

یک دستمال تمیز بردارید و مایع لنفاوی را بعد از میکروبلیدینگ هر چند ساعت یکبار پاک کنید. این کار از ایجاد و تشکیل دلمه های ضخیم جلوگیری می کند.

لنف بعد از میکروبلیدینگ

روزهای 1 و 2
ابروهای شما متورم هستند و قرمزی در اطراف آنها وجود دارد ناحیه در لمس حساس است. سکته ها خیلی تیره و ضخیم به نظر می رسند و ممکن است از درمان پشیمان شوید.

ناحیه اطراف ابروهای شما بسیار حساس و مستعد عفونت است، بنابراین باید مراقب باشید.

چه باید کرد؟

وحشت نکنید!

رنگ به رنگ دلخواه تغییر می کند. پس از پایان فرآیند بهبودی میکروبلیدینگ، ابروها 30 تا 40 درصد روشن تر می شوند.

دستورالعمل های میکروبلیدینگ مراقبت بعدی را به صورت مذهبی دنبال کنید. ابروهای خود را خیس نکنید، آرایش نکنید، روی صورت خود نخوابید، از تعریق زیاد، استخرهای شنا، سونا و قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید.

روز 3-4
ابروهای شما بهتر به نظر می رسند و شما راضی خواهید بود. شما به این واقعیت عادت کرده اید که لازم نیست هر روز صبح آنها را با مداد بکشید یا پر کنید. آنها هنوز خیلی تاریک هستند اما کم کم کم رنگ می شوند.

چه باید کرد؟

به مراقبت ویژه از ناحیه میکروبلید ادامه دهید. اگر ابروهای شما هنوز خیلی تیره به نظر می رسند نگران نباشید - این کاملا طبیعی است، رنگدانه ها هنوز ته نشین نشده اند. 

ابروهای شما زخمی تازه هستند و باید به درستی تمیز شوند. 

در اینجا چیزی است که می توانید برای شستن ابروهای خود استفاده کنید (اما همیشه به توصیه هنرمند خود گوش دهید):

صابون آنتی باکتریال
صابون آنتی باکتریال دیال
در آمازون خرید کنید
پاک کننده برای شستن خالکوبی
Hustle Bubbles Foamer

روز 5-7 
حدود روز 5، مرحله پوسته پوسته شدن آغاز می شود. ناحیه میکروبلید خارش دارد. ممکن است احساس تحریک کنید، اما خاراندن اکیدا ممنوع است. این ناحیه هنوز زیبا حساس است و خراشیدن می تواند عوارضی ایجاد کند.


رنگدانه نسبتاً کم عمق در پوست (درست زیر غشای پایه بین اپیدرم و درم) وارد شده است.

به همین دلیل، خاراندن می‌تواند آن را از بین ببرد، و کندن دلمه‌ها می‌تواند به معنای واقعی کلمه رنگدانه را از مناطق بزرگ‌تر کنده و لکه‌هایی برای شما باقی بگذارد.

دلمه ها ظاهر می شوند و سپس شروع به پوسته پوسته شدن می کنند.

اگر با مراحل فرآیند درمان میکروبلیدینگ آشنا نیستید، ممکن است دچار ترس شوید. به خاطر داشته باشید که این کاملاً طبیعی است و تقریباً همه باید با پوسته‌ها در طول درمان میکروبلیدینگ دست و پنجه نرم کنند.

پوست برخی از افراد به طور گسترده پوسته پوسته می شود، در حالی که برخی دیگر به سختی پوسته پوسته دارند.

چه باید کرد؟ 

آرام باشید و صبورانه منتظر بمانید تا مرحله پوسته پوسته شدن به پایان برسد.

ابروهای خود را مرتباً تمیز کنید و اگر هنرمندتان برای شما پماد تجویز کرده است، پماد بمالید. ناحیه اطراف ابروهای خود را خراش ندهید، زیرا ممکن است رنگدانه را بیرون بکشید. اگر به‌طور تصادفی رنگدانه را خراشیدید و جدا کردید، می‌توان آن را با لمس کردن ثابت کرد.

در اینجا چیزی است که می توانید برای مرطوب کردن ابروهای خود استفاده کنید (اما همیشه به توصیه هنرمند خود گوش دهید):

روز 8-10
دلمه ها شروع به کنده شدن می کنند و ابروهای شما بسیار روشن تر  از آنچه که باید باشند.


شاید فکر کنید که پوست شما رنگدانه را رد می کند، اما معمولاً اینطور نیست. بعد از تمام پوسته شدن و لایه برداری، ابروهای شما هنوز در حال بهبود هستند. اکنون آنها سبک و تکه تکه هستند.

ممکن است متوجه شوید که پوست جدید زیر دلمه به‌طور غیرطبیعی روشن به نظر می‌رسد – نگران نباشید، ظرف چند روز با هم ترکیب می‌شود.

چه باید کرد؟

باز هم، نترس.

با این فکر که کل درمان ناموفق بوده است، به سراغ هنرمند میکروبلیدینگ نروید که درخواست بازپرداخت می کند. تقریباً برای همه افرادی که ابروهای خود را میکرو تیغه کرده اند این اتفاق می افتد.

فرآیند درمان میکروبلیدینگ روز به روز


روزهای 11 تا 28
سخت ترین دوره پشت سر شماست و ریکاوری میکروبلیدینگ شما تقریبا به پایان رسیده است.

ابروهای میکرو تیغه شما در حال شکل گیری نهایی خود هستند. ممکن است در ابتدا تکه تکه به نظر برسند، اما برخی از سکته ها دوباره ظاهر می شوند. این هنوز پایان فرآیند بهبود میکروبلیدینگ نیست و باید کمی بیشتر صبور باشید.

شاید احساس هیجان کنید زیرا ظاهر نهایی ابروهای شما در گوشه و کنار است. شما همچنین راحت شده اید زیرا تمام دیدن پوست به پایان رسیده است. پوست ناحیه تحت درمان دیگر آنقدر حساس نیست، بنابراین می توانید به آرامی رفتار طبیعی خود را شروع کنید، اما دستورالعمل‌های هنرمند خود را دنبال کنید و از محصولات و فعالیت‌های خاص خودداری کنید.

در پایان هفته سوم خواهید دید که ابروها چگونه هستند و پوست چگونه رنگدانه را گرفته است.

اگر هنوز تکه تکه هستند، نگران نباشید، می‌توان آنها را در قرار ملاقات اصلاح کرد.

چه باید کرد؟

برای انجام کار برنامه ریزی کنید.


قرار است در پایان فرآیند بهبودی انجام شود، یعنی 4–6 هفته پس از درمان، اما برخی از هنرمندان ترجیح می دهند تا 8 هفته صبر کنند.

لمس کردن برای اصلاح تمام عیوب وجود دارد. به عنوان مثال، اگر ابروها ناهموار به نظر می رسند یا تکه تکه هستند، ضربات اضافی اضافه می شود.

روزهای 28 تا 42
فرآیند درمان میکروبلیدینگ بالاخره به پایان رسید.

برخی از ابروها سریع تر بهبود می یابند، برخی زمان بیشتری می گیرند. بستگی دارد به:

سن شما
نوع پوست
سلامت کلی
و روال روزانه و سبک زندگی.
پس از لمس کردن، ابروهای شما شکل و رنگ نهایی خود را خواهند گرفت.

اگر نکات مراقبت پس از آن را رعایت کرده باشید و اگر هنرمند میکروبلیدینگ کار خوبی انجام داده باشد، احتمالاً در مورد ابروهای جدید خود نگران خواهید بود. 

 

نکات مفید برای تحمل فرآیند بهبودی ابروهای میکروبلیدینگ

نکته شماره 1
حتی قبل از رزرو قرار ملاقات میکروبلیدینگ، مطمئن شوید که حداقل یک ماه پس از آن رویداد مهمی ندارید.

اگر یک جشن غیرمنتظره در میانه روند بهبودی شما برپا شود، احتمالاً مجبور خواهید بود که ابروهای گال زده را کنار بگذارید. با این حال، تا زمانی که 2 هفته از درمان گذشته است و هنرمند میکروبلیدینگ شما تایید می کند، می توانید آنها را با آرایش پر کنید.

بنابراین، تاریخ درمان میکروبلیدینگ خود را با دقت برنامه ریزی کنید، در نظر داشته باشید که ابروهای شما تا چند هفته بعد به بهترین شکل ظاهر نمی شوند.

نکته شماره 2
سعی کنید زمان کمتری را جلوی آینه بگذرانید.

اگر به ابروهای خود وسواس دارید، ممکن است هر چند دقیقه آنها را بررسی کنید. رنگ به این سرعت تغییر نمی کند. قرمزی به تدریج از بین می رود.

به جای آن کار دیگری انجام دهید. کتاب بخوانید، برنامه مورد علاقه خود را تماشا کنید، سعی کنید به آنها فکر نکنید.

نکته شماره 3
اجازه ندهید دلمه شما را ترساند.


ترس از اینکه در خواب یا تصادفاً دلمه ها را جدا کنید ممکن است شما را آزار دهد، اما زیاد نگران آن نباشید. اگر چنین اتفاقی افتاد، با هنرمند میکروبلیدینگ خود تماس بگیرید.

نکته شماره 4
اگر وقتی بعد از درمان می بینید که ابروهای خود چقدر تیره و متورم شده اند، ناامید می شوید، آنلاین شوید و تصاویری از ابروهای میکروتیغه را جستجو کنید. بلافاصله پس از درمان و پس از اولین لمس.

خواهید دید که آنها فقط به کمی زمان نیاز دارند تا کامل شوند.

نکته شماره 5
برخی از افراد زمان بیشتری را برای بهبودی می‌گذارند، و اگر شما یکی از آنها هستید، ویران نشوید.

خودتان را با دوستانی مقایسه نکنید که برای بهبودی ابروهایشان زمان کمتری می‌برد. به آینده فکر کنید و با ابروهای جدید خود چقدر زیبا خواهید بود.

نکته شماره 6
اگر متوجه علائم دیگری غیر از علائم توضیح شده شدید، مانند قرمزی شدید، تورم یا خارش که زمانی که قرار است فروکش نکند ، ممکن است با عفونت پوست سر و کار داشته باشید.

با هنرمند خود تماس بگیرید آنها احتمالاً از شما می خواهند که تعدادی عکس از ابروهای خود را برای آنها بفرستید تا ارزیابی کنند که آیا دلیلی برای نگرانی وجود دارد یا خیر.

اگر دستورالعمل های مراقبت های بعدی را دنبال کنید، احتمال ابتلا به عفونت بسیار کم است و حتی اگر اتفاق بیفتد، اکثر آنها خفیف. با این وجود، dعلائم عفونت را نادیده نگیرید - علائم شدید می تواند اتفاق می افتد و ممکن است آنتی بیوتیک لازم باشد.

فرآیند بهبودی میکروبلیدینگ پس ازانجام کار

فرایند بهبودی میکروبلیدینگ پس از لمس کردن، چه اولین، چه اجباری یا بعدی، به میزان کار انجام شده بستگی دارد.

اگر ضربه های اضافی زیادی انجام شده باشد، یا اگر مقداری سایه اضافی وجود داشته باشد، ممکن است تمام مراحل توصیف شده را طی کنید. مقدار دلگیری که تجربه خواهید کرد بستگی به تعداد برش های جدید ایجاد شده دارد.

به طور کلی، فقط چند روز طول می کشد تا ابروهای شما خوب شوند، زیرا پوست آسیب زیادی را متحمل نشده است. 


ابروهای میکروبلید شما ماه ها بعد

هنگامی که فرآیند درمان میکروبلیدینگ را انجام دادید، ماه ها آماده خواهید بود.

شش ماه پس از درمان ابروهای شما همچنان عالی به نظر می رسند. ابروهای میکرو تیغه معمولاً بین 9 تا 15 ماه بدون نیاز به طراوت ماندگاری دارند.

این بستگی به نوع پوست و سبک زندگی شما دارد، بلکه به نحوه برخورد شما با آنها نیز بستگی دارد.

لمس منظم آنها را طولانی تر می کند.

فرآیند میکروبلیدینگ - نکات اصلی

برای برخی از افراد، فرآیند درمان میکروبلیدینگ می تواند از نظر احساسی خسته کننده باشد. اگر به درستی برای آن آماده شوید، در مورد تمام مراحل و عوارض جانبی درمان میکروبلیدینگ مطالعه کنید، غافلگیر نخواهید شد و راحت تر با آن مقابله خواهید کرد، زیرا آنقدر مضطرب نخواهید بود. میکروبلیدینگ قطعاً ارزش این همه دردسر را دارد، زیرا پس از پایان روند بهبودی، می‌توانید ماه‌ها و حتی سال‌ها از ابروهای عالی خود لذت ببرید.

 

https://www.pmuhub.com/microblading/microblading-healing-process/

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید