پوسته پوسته شدن میکروبلیدینگ و فرآیند بهبودی آن

مراحل ترمیم میکروبلیدینگ ابرو

پوسته پوسته شدن میکروبلیدینگ و فیبروز ناراحت‌کننده‌ ترین مرحله از روند طبیعی فیبروز ابرو است. در ادامه پوسته پوسته شدن میکروبلیدینگ و فیبروز به تفصیل توضیح داده شده است


ابروها یکی از ویژگی های بارز چهره افراد هستند. به همین دلیل است که میکروبلیدینگ بسیار محبوب است.با انجام میکرو ابرو، برای ماه‌ها و حتی سال‌ها ابروهای بی‌عیب و نقصی خواهید داشت.

اما، ابروهای شما بلافاصله پس از ترمیم میکروبلیدینگ عالی به نظر نمی رسند.

آنها باید دوره ترمیم را طی کنند که 4-6 هفته طول می کشد. ابروهای شما چندین مرحله را پشت سر می گذارند و ناامید کننده ترین مرحله قطعا پوسته پوسته شدن است.

در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد فرایند پوسته زدن میکروبلیدینگ بدانید آمده است.


پوسته پوسته شدن میکروبلیدینگ چیست و چرا اتفاق می افتد؟

میکروبلیدینگ با ایجاد برش های نازک روی پوست و رسوب رنگدانه ها به داخل آن انجام می شود. 

برش ها چندان عمیق نیستند. تیغه به درم پاپیلاری، لایه دوم پوست می رسد. با این وجود، سطح پوست شکسته شده و مانند هر بریدگی دیگر بهبود می یابد. دلمه پاسخ طبیعی پوست شما به این ضربه و بخشی از بهبود آن است.

پوسته پوسته شدن میکروبلیدینگ بخشی طبیعی از فرایند ترمیم است. این می تواند بسیار آزاردهنده باشد زیرا ابروهای شما خارش دارند، اما شما مجاز به خاراندن آنها نیستید. بعد از چند روز به آرامی پوسته پوسته می شوند و پوسته ها خود به خود می ریزند.

مقداری از رنگدانه‌ها با پوسته‌ها جدا می‌شوند، اما اگر اجازه دهید به طور طبیعی پوسته پوسته شوند، مقدار بسیار کمی از آنها خواهد بود.

عکس فیبروز بعد از ریزش

فرآیند پوسته پوسته شدن چقدر طول می کشد؟

مرحله پوسته پوسته شدن میکروبلیدینگ تقریباً 4-3 روز پس از ترمیم شروع می شود.

حدود 7 روز طول می کشد و باید تا روز 12 یا بیشتر به پایان برسد.

پوسته پوسته شدن قطعا ناخوشایندترین بخش از مراحل میکروبلیدینگ است، بنابراین باید وقت تعیین شده میکروبلیدینگ خود را با دقت برنامه‌ریزی کنید. شما نمی خواهید در یک رویداد مهم با ابروهایتان پوسته پوسته شده شرکت کنید. علاوه بر این، در مراحل ابتدایی دوره ترمیم اکیداً از آرایش کردن منع می‌شوید.

بنابراین، وقت تعیین شده میکروبلیدینگ خود را حداقل یک ماه قبل از هر رویداد مهمی برنامه ریزی کنید، یا برای نتایج بهتر، دو یا سه ماه، بنابراین وقت دارید تاچ اجباری را دریافت کنید. .

میکرو ابرو بعد از چند روز طبیعی میشه ؟

در اینجا یک جدول زمانی کلی از مراحل میکروبلیدینگ آمده است. این فردی است و تجربه شما ممکن است کمی متفاوت باشد.

روز 1-3 

ابروهای شما خیلی تیره و متورم به نظر می رسند. مقداری قرمزی در اطراف ابرو وجود دارد. نگران نباشید، رنگ چند سایه محو خواهد شد.

روز 3/4 

فرآیند میکروبلیدینگپوسته پوسته شدن شروع می شود. ابروها ممکن است دچار خارش شوند.

عکس میکرو ابرو بعد از یک هفته

روز 5 

دلمه ها شروع به پوسته پوسته شدن می کنند. ابروهای شما در حال تکه تکه شدن هستند. برخی از قسمت های ابروهای شما خیلی روشن هستند در حالی که برخی دیگر تیره می مانند.

روز 6-8

پوسته پوسته شدن بیشتر و لکه های بیشتر. ابروها در این مرحله رنگدانه خود را از دست می دهند.

مراحل پوسته ریزی میکروبلیدینگ

روز ششم فرآیند پوسته زدن میکروبلیدینگ

روز 9

بیشتر دلمه ها افتاده است. رنگدانه های زیر خیلی سبک به نظر می رسند.


روز 10-12

پوسته پوسته شدن متوقف شده است. ابروها خیلی روشن به نظر می رسند. به نظر می رسد رنگدانه ناپدید شده است.

روزهای 12-28

رنگدانه ته نشین شده است و به آرامی دوباره ظاهر می شود. میکروبلیدینگ شما در حال نمایش مجدد است.

روزهای 28-42

ابروهای شما در حال بهبود هستند و شکل و رنگ نهایی خود را می گیرند. زمان تماس شما فرا رسیده است.

پوسته پوسته شدن میکروبلیدینگ روز به روز

 

چه زمانی باید نگران باشم؟

در حالی که پوسته پوسته شدن خفیف بعد از میکروبلیدینگ کاملا طبیعی است، پوسته پوسته شدن شدید اینطور نیست.

این می تواند ناشی از تکنیک ضعیف باشد، یعنی اگر برش ها خیلی عمیق ایجاد شده باشند. همچنین می تواند نشانه عفونت باشد که معمولاً با التهاب و قرمزی همراه است.

نیازی به دلسرد شدن نیست، هرچند، عفونت ها به ندرت اتفاق می افتد. با این حال، اگر متوجه شدید که ابروهایتان به شدت پوسته پوسته می‌شوند، با هنرمند میکروبلیدینگ خود صحبت کنید. در مورد نحوه ترمیم ناحیه میکروبلیدینگ به شما توصیه می‌شود.

هیچ کاری به تنهایی انجام نده!


چگونه بفهمم ابروهایم آلوده هستند؟

اگر دچار دلمه شدید و به دنبال آن التهاب و < یک i=5>قرمزی یا چرک بعد از روز 5، به احتمال زیاد عفونت ایجاد کرده اید یا در شرف ایجاد عفونت هستید. با هنرمند میکروبلیدینگ خود تماس بگیرید. آنها به شما توصیه می کنند که چه کاری انجام دهید.

آیا می توانم از پوسته پوسته شدن میکروبلیدینگ جلوگیری کنم؟

متأسفانه، از ایجاد دلمه قابل پیشگیری نیست، اما با پیروی از دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعدی می‌توان آن را به حداقل رساند.مرحله دلمه فرایند ترمیم میکروبلیدینگ آزاردهنده ترین مرحله است و به صبر زیادی نیاز دارد. قوانینی وجود دارد که باید رعایت کنید تا میکروبلیدینگ خود را خراب نکنید.مهمترین مورد این است که زنگ ها را لمس نکنید و آنها را نچینید. به هیچ عنوان نباید ابروهای خود را بخراشید یا پوسته ها را جدا نکنید. . اگر این کار را انجام دهید، رنگدانه ممکن است بیرون کشیده شود و میکروبلیدینگ شما خراب شود.

این آسیب تا زمانی که پوست به طور کامل بهبود نیابد قابل رفع نیست، بنابراین باید به مدت 6 هفته با ابروهای تکه تکه راه بروید.برداشتن دلمه‌ها می‌تواند منجر به آسیب جدی‌تر شود - بافت زخم.در این صورت، هنرمند هیچ کاری نمی تواند برای رفع آن انجام دهد، زیرا بافت اسکار نباید میکروبلید شود.اگر مستعد برداشتن دلمه یا زخم هستید، حتماً قبل از انجام عمل، این عادت را به هنرمند خود اطلاع دهید. ممکن است روال مراقبت های بعدی شما را تنظیم کنند.

پوسته شدن ابرو بعد از میکروبلیدینگ


میکروبلیدینگ پوسته پوسته شدن روز به روز

چگونه می توانم ابروهایم را در طی فرآیند پوسته پوسته شدن میکروبلیدینگ ترمیم کنم؟
دو راه برای ترمیم ابروهای شما در هنگام دلمه زدن وجود دارد. اولین مورد ترمیم خشکی است. به این معنی است که اجازه دهید ابروهای خود به طور طبیعی و بدون استفاده از هیچ گونه پماد مراقبت پس از ترمیم بهبود یابد.

از سوی دیگر، پماد شفا یا شفای مرطوب وجود دارد. به این معنی است که یک پماد را روی ابروهای میکروبلید خود بمالید. ترمیم با پماد می تواند باعث کاهش و تسکین زخم شود. روال مراقبت های پس از میکروبلیدینگ توسط تکنسین تجویز می شود. هنرمند شما می داند که بسته به نوع پوست شما کدام نوع ترمیم برای شما بهتر است. اگر با دلمه زدن تحریک می‌شوید و نمی‌توانید در مقابل خاراندن ابروهای میکروتیغ خود مقاومت کنید، هنرمندتان پماد ترمیمی را پیشنهاد می‌کند.

مهم نیست که به شما توصیه می شود برای ترمیم خشک یا مرطوب بروید، باید ابروهای خود را تمیز نگه دارید. آنها را به طور مرتب با کمی آب و صابون بشویید و سپس خشک کنید. 

همچنین، شما اکیداً از آرایش کردن یا هر محصول آرایشی دیگری که توسط هنرمندتان توصیه نمی‌شود در حین زخم کردن، ممنوع هستید. استفاده از آرایش می تواند منجر به عفونت شود.


اگر به طور تصادفی دلمه های میکروبلیدینگ را خراش دهم چه می شود؟

اگر ابروهای خود را بخراشید و برخی از دلمه‌ها را به‌طور تصادفی کنده کنید، در خطر جدا شدن رنگدانه‌های زیادی با پوسته پوسته هستید.

اگر نگران هستید که ممکن است میکروبلیدینگ خود را خراب کرده باشید، با هنرمند خود تماس بگیرید. برای آنها عکس بفرستید تا ببینید چقدر خسارت وارد شده است. باید در اولین لمس برطرف شود، پس از پایان دوره ترمیم، 6-8 هفته پس از ترمیم.


پس از پایان فرآیند پوسته پوسته شدن ابروهای من چگونه خواهند بود؟

در بسیاری از موارد، پوسته پوسته شدن ابروهای شما را حداقل کمی لکه دار می کند.گاهی اوقات آنقدر سبک هستند که ممکن است نگران ناپدید شدن میکروبلیدینگ خود باشید. همه اینها بخشی از فرآیند ترمیم است. رنگدانه دوباره ظاهر می شود. اگر ابروهای شما هنوز تکه تکه هستند. پس از اتمام فرآیند بهبود، می توان آنها را با لمس کردن اصلاح کرد.


لایه برداری میکروبلیدینگ - نکات اصلی

پوسته پوسته شدن میکروبلیدینگ بخشی از فرآیند ترمیم است و کاملاً طبیعی است. می‌تواند از نظر احساسی خسته‌کننده باشد، اما باید صبور باشید.

مهم است که با روند ترمیم میکروبلیدینگ روز به روز با پوسته پوسته شدن آشنا شوید تا ترمیم قابل تحمل‌تری داشته باشید و بدانید چه انتظاری دارید. این یک بازی انتظار است و نیاز به نظم و انضباط دارد. در نهایت متوجه خواهید شد که برای داشتن ابروهای بی نقص هزینه کمی بوده است.

منبع : https://www.pmuhub.com/microblading/scabbing/  

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید